Thursday, December 15, 2011

Travelog... Destinasi : Ibukota. Bahagian Dua

sembilan disember dua kosong satu satu, atau...
9dec2011...

Sampai di KLIA jam7.45 pagi. Flight dari KIA ke KLIA adalah 1jam45minit.

Oya, dua perkara tidak diceritakan sebelum nih :
  1. Kenderaan yang nak digunakan untuk jalan2 di Ibukota.???!!!. Maka, biraslah yang akan menjadi supir sepanjang jalan2. (adik-ipar adalah pompuan.)
  2. Tempat penginapan. Juga, di rumah biras. Di Prescint5, Putrajaya.

Di pintu keluar KLIA, dak ipar-biras dah menunggu dengan ViVa. Walaupun bukan Mecidis CLK atau Ferrari merah, yang penting, tak perlu nak guna khidmat kereta sewa atau teksi. Jimat banyak di situ.

Di sinilah Prescint5, Putrajaya...



Dan... berehat sebentar...!!!

*****

Bahagian Dua...

*****

Langkah 3.

Kita ke Sunway Lagoon.


Masuk... kena beli tiket. Ada dua kategori : 
  • tiket biasa, dan... 
  • tiket untuk yang ada myKad. (tiket nih murah sikit...)

Apa ada kat sini...???!!!
  • boleh mandi2 macam tepi laut, boleh main2 gelongsor2 berair.
  • boleh main buai2an, jugak ada roller-coaster.
  • boleh jalan2, tengok2 burung2 dan binatang lain.
  • dan boleh jugak tengok ikan Arapaima - Lake Monster. diaorang bagi makan ikan nih pukul 4petang, jadi, kalau nak tengok, kena bersedia-duduk di tebing kolam tempat diaorang nak bagi ikan nih makan. ikan nih memang besar. ada empat kesemuanya, dan, sekor adalah yang paling jinak. di situ, ada sorang mamat rupe mat rempit yang sangat fasih berbahasa english, akan bagi penerangan. dia akan kata : selama ini ikan nih tak pernah lagi gigit orang atau makan orang. ikan nih tak dak gigi, tapi berlidah yang sekeras bertulang. tapi, anda mesti berhati2, walaupun tak dak kejadian rupe tuh, kita tak boleh terlalu yakin yang ikan nih tak makan orang. ikan nih sepanjang 9kaki. (ikan nih, kalau dapat kat Dino, dan dia buat Sushi, mau sebulan baru abis makan...). dia jugak akan kata : kamu pernah tengok dinosaur.?! (ini soalan bangang.! yang kita tengok hanyalah tulang dinosaur... kaler-nya pun, direka2... :p). hah.! ikan ini adalah hidup sezaman dinosaur. dan... dia mungkin jugak akan kata : kita bernasib baik kerna dapat tengok ikan nih. ikan nih hidup di Amazon. Dr. Jeffrey Cheah telah bersetuju untuk membela-biak ikan nih di kolam nih. untuk kita tengok...!!!

Tip2 yang berguna :-
  1. Jika anda nak mandi2, atau main2 gelongsor2 berair - guna pakaian yang bersesuaian. Jangan guna kemeja macam nak ke pejabat jumpa pak menteri. (...cer tengok gambar kat bawah tuh... mamat yang berkemeja-corak petak2 biru... hah.! itu sah tak kena dengan function... lantak dia, la...)
  2. Masuk-guna tandas yang berkenaan. Maksudnya, dak jantan jangan nak mengada2 masuk-guna tandas pompuan kerana ada jenis orang pompuan kat situ yang bila salin pakaian, diaorang buat cam kat rumah sendiri. Dibukaknya segala apa-ada di badan, dan, bertogel...!!!




*****

bersambung...


.

5 comments:

Aku said...

1. Aku tengok rambut kat kaki ko lebih lebat dari di kepala. kenapa bro?


2. Macam mana ko tau pompuan togel segala di bilik persalinan?

tasekM said...

apsal apa yg aku nk komen semua Dino dah komen nih...?

boleh tak ko delete komen dia tu..?
lepas tu bg aku komen.

keh keh keh.

hi Dino!



.

sepa said...

dino,

aku ada penjelasan tentang fenomena tuh. :-

bila rambut-halus-ikat di kepala dibasahi air, maka rambut2 tersebut rebah seolah melekap di kulit kepala - itu pasal la ia nampak sikit.
lain pulak halnya dgn rambut di kaki yang dibasahi air - ia akan mengembang supaya bisa memerangkap selapisan udara bertindak sebagai selimut memanaskan kuit yang kesejukan. itu pasal la ia nampak lebat.

eh. mana aku tahu.? mamat cilik yg berswimsuit tuh yg cerita. kahkahkah


.

mem,

biarkan jeh komen dia tu...:)

biasa la kan... 'great minds, think alike'...!

Badrul Hisham Abdul Kahar said...

Sepa maintain...mcm dulu, but rambut sikit kurang may be faktor persekitaran.

sepa said...

Salam Bard,

mgkn jugak genetik... hehehe