Saturday, July 23, 2011

kalendarmeja tahun 2005

januari2002.
bos nak datang. kalendar macam nih tak boleh nampak kat bos. bos kita haji.
cepat2 hj marzuki menyimpan kalendarmeja ke dalam laci mejanya sambil mempelawa aku duduk di sofa menunggu tuan hj shabuddin sampai.

duduklah hasri. kejap lagi bos datang. dia nak jumpa engkau dan ada beberapa perkara lagi nak discuss.

haji marzuki. senior mill manager kilang rajawali.
haji shabuddin. mill advisor austral.

*

tuan nak kalendar?
tanya saripah di suatu hari di bulan2 akhir sebelum tahun2004 melabuh tirai.
banyak ka? bagi aku tengok.

kalendarmeja nih aku nak. korang tak boleh. korang ambil yang ada gambar2 pemandangan dan gambar2 mesin jeh.
aku ambil 3. satu aku bagi kat pomen makhtar. dua untuk aku. satu aku letak atas meja. satu lagi dalam laci meja.

*

januari2005.
sharir, kemas meja. bagi nampak bersih. kejap lagi hj marzuki datang. sure dia masuk bilik kita tuh.
sambil tuh aku pun posisiletak kalendarmeja tahun2005 atas meja. cukup jelas dan menangkap mata sesiapa yang duduk di depan mejaku.

hj marzuki sampai. duduk depan mejaku.
kalendar nih aku nak.
ambik la tuan haji.

sharir. asst manager maintenance kilang pekaka.
hj marzuki. mill advisor austral.

*

dua minggu kemudian hj marzuki datang lagi. mill visit.

bukan ka aku dah ambik.
ya tuan haji. saya ada simpan satu lebih.

hah ha ha.



*

4 comments:

Aku said...

puihhh...!

tasekM said...

opis aku selalu dpt kalendar pompuan pakai bikini.
cina bg.
ko nk?

haha.

:p



.

Hasri bin Hasfa said...

dino,

selamat malam...



.
mem,

1, 2, 3, 4, 5. aku nak 5... he3.


*

tasekM said...

ko dgn dino ni sepesen rupanya...
hiks.


.