Wednesday, August 22, 2012

dekat yang tak dekat, McD... dan pagar biru.

Salam Aidilfitri lagi...

.
Criter raya kedua...

Sepatutnya hari nih nak servis kreta. Tukar bearing tayar. Malangnya workshop dan kedai servis masih lagi tutup, walaupun tokehnya bukanla beraya, mungkin di dada mereka ada semangat raya.! Alangalang dah keluar rumah, maka mem besar ajak beraya di rumah kazenkazennya.

Mulamula rumah dak Lela. Pastu ke rumah dak Ida. Rumah PakLongnya. dan Rumah dak Dora...

.
Sampai di rumah Lela, tak tau pulak dak Ida dah pindah. Tanya sama Lela, camner nak ke rumah Ida, dia bagitau nama tempatnya, katanya dekat jeh dari rumah lama, dan pagar warna biru, hanya satu rumah jeh kat situ pagarnya warna biru.

.
Dekat yang sebenarnya tak dekat, sebab sempat jugak sesat. Fedup dengan sesat, elokelok jeh nampak beberapa anak muda berjalan berkumpulan di tepi jalan, berenti di sisi mereka, dan bertanya jalan. Kata mereka lepas sikit dari McD... walaupun di muka mereka, riaknya masam, kerana disapa sebagai kak.!
.
McD...
.



.
...dah jumpa tempat, misi seterusnya mencari rumah pagar biru. Ruparupanya bukan satu rumah yang pagar biru. ada banyak... ada biru yang di carporchnya bertanglung merah, ada yang dipintunya bersalib besar, ada jugak biru yang 'beware-of-dog'... akhirnya, jumpa jugak pagar biru yang dicari, rumah dikesan bukan kerana pagarnya biru, tetapi kerana anak tuan rumah tunggu di simpang...
.
pagar biru yang bukan biru...
.





.

salam



.

12 comments:

Lady Windsor said...

Hahh beraya sakan le yer cari pagar biru. Kalau haku le nak cari pagar biru yang tak biru sebenarnya, mau balik rumah jer..kuat semangat kome ni rayer ye...hehe

smbotak said...

Biru mata hitamku. Dulu biry tapi warna dah turun. Tinggal coating je.

Nizam.Ariff said...

nasib baik ko jenis penyabar...

kalau aku... aku beli bigmac lepas blah balik rumah....

sepa said...

LW,

beraya jangan tak beraya. :)

sepa said...

smbotak,

sbnrnya depa re-paint kaler cream. hehehe

sepa said...

Dino,

sbnrnya aku ada gak terpikior ruper itu... hakhakhak.

ko tak beraya di rumah Kuchai.?!

smbotak said...

kalau hilux tu guna hi-D warna cyan, baru la jadi biru pagar bila kena suluh.

Nizam.Ariff said...

belum lagi beraya kat rumah Kuchai...

aku tak balik S.Alam lagi....

sepa said...

smbotak,

bukanke dah keluar perintah hi-LED nih dah tak bulih guna.! bulih kena saman bang. hehehe

eh. kreta kompeni. tak berkenan aku nak buh. :)

sepa said...

Dino,

ko beraya rumah dia, cakap aku kirim salam ar... :)

tasekM said...

tak biru langsung tu... haha.


.

sepa said...

mem,

hahaha... :D