Friday, August 26, 2011

5 orang yang berjambang-maco

ramai jantan2 yang berjambang. selalunya diaorang yang berjambang pun berambut panjang.
tapi tak ramai la pulak yang maco2.

disebabkan terlalu ramai, tak bermakna tak boleh di shortlisted. jadi nak dipendekkan cerita, dan nak bagi mudah orang2 kat luar sana gugel untuk berjambang paling maco; maka dengan senang hati aku...

senaraikan 5 orang yang berjambang-maco


1. Osama bin Laden












adalah ketua al-qaeda. mamat nih satu dunia kenal sejak tragedi 9/11. dia letuprobohkan twintower ny. dengar criter, dia dah dibunuh oleh orang suruhan obama. mungkin kerana nama nak2 sama.


2. A Samad Said













adalah sasterawan negara. sangat terkenal dengan novel salina. sekarang juga semakin aktif, walau di usia tua. aktif berpuisi. puisi tentang hal2 gomen. menjadi salah sorang figure-man dalam perhimpunan bersih2.0, yang menuntut pilihanraya yang lebih adil.


3. Ramli Sarip













digelar jugak sebagai papa rock. (batu bapa dalam bahasa melayu.). adalah penyanyi rock yang bersuara serak2 basah. pernah dalam kumpulan sweet charity dengan lagu hit kamelia.


4. M Nasir













sifu. tok guru la tuh dalam bahasa cina. banyak buat lagu2 untuk orang. antaranya awan nano. banyak jugak lagu2 yang dia nyanyi sendiri. suara tak le sedap mana. tapi tang lagu, dia selalu menang anugerah. segala macam anugerah. kecuali anugerah vocal terbaik. pernah bersama grup penyanyi puisi kembara.


5. Sepa













sorang yang elusif. nah.! sekali masuk dalam gambar, terus gigit pinggan. dan tak pernah muncul di khalayak. tak la perlu diperkenalkan. kalau tak kenal mamat nih. baik duduk dalam hutan jeh....

3 comments:

tasekM said...

sepa..
aku tgk tajuk je dah dapat ko nk letak gambor ko yang no 5.

yg gigit pinggat tu pehal?
gigit la benda lain...

:p



.

Aku said...

Sepa, ko tak pose ke?

Hasri bin Hasfa said...

mem,

ko memang legend. give me five...

dino,

sini berbuka awal. aku nak berbuka dah nih. salam.