Monday, October 24, 2011

semalam yang menakutkan...

sabtu semalam, masa aku balik rehat di mes kompeni, sekitar jam 1.00pagi. (dah boleh dikira hari ahad). aku on canel astro501. seperti  selalu. bukannya nak tengok sangat berita, tapi, hanya nak gemakan ruangtamu mes kompeni sambil rehatrehat...

dan aku tersentak...!!!

oleh berita astro awani. yang menyiarkan video pendek kematian pemimpin Libya. Muammar Gaddafi...!

*
dan aku termenung sejenak...

sampai ke tahap itu...? kemarahan...? atau perjuangan...?
oleh rakyat dari sebuah negara kaya...
oleh rakyat yg rata2 bergaji USD2 sehari...
menulis sejarah negara, tentang pemimpin negaranya...
pemimpin negaranya yg bertakhta selama 40tahun...!!!
yang...
berakhir di dalam longkang....?!
*

5 comments:

Aku said...

silap langkah macam tu la...

sebesar-besar gajah pun kalau nak mati dia pegi kat gua dia...

sepa said...

dino,
ada pak tua kata. patutnya, taibmahmudpun dibuat camtuh. woih!!! ada gak perasaan tuh kat small world nih...!

tasekM said...

serupa iraq la tu...



.

Badrul Hisham Abdul Kahar said...

Selepas diperkudakan & tidak diperlukan lagi.... itulah nasib pemimipin2 d negara islam timur tengah.

sepa said...

diaorg memang brutal...! pemimpinpun kena belasah...?!