Saturday, May 28, 2011

oh roti canai...

kepada datuk bandar Miri,


tadi saya makan roti canai d sebuah restoran d pinggir bandar miri bersama2 dengan seorang kawan yg juga berkerja dalam bidang yang sama dengan saya. masing2 kami order sebijik roti canai dan segelas teh tarik d restoren itu yg kepunyaan india muslim - kat sinun org gelar restoren segini sbg kedai mamak.


tuan, kehebatan roti canai ialah : roti canai tiada kasta. sehinggakan d kedai tuh bukan saja saya n kawan yg muslim jeh makan, ada juga dak org cina, iban, org ulu dan ada jugak la satu mamat bangsa india.


tuan, selain d kedai mamak tuh, roti canai ada gak d restoren2 bukan mamak, restoren2 d hotel dan jugak d gerai2 makan...


tuan, bolehkah juga pemilikan rumah dan pembinaan rumah dihilangkan unsur2 kasta...!? maksud saya, setiap rumah yang dibuat hanya sepesen sehingga ke satu tempoh tertentu bila desain ditambah-baik-kan. harga rumah hanya ditetapkan pada nilai d mana duduk-nya ; di tengah2 bando mahal sket, manakala yg d tempat jin bertendang - itupun kalau ada yg nak duduk d murahkan sket.


salam

2 comments:

Nizam.Ariff said...

dunia tak meriah kalau baju semuanya warna biru.. sehinggalah warna merah didesainkan dan diedarkan...

sepa said...

dino,
semua org musti pakai baju putih jeh. tak payah byk2 kaler. baju pagoda kan ada... he3...