Sunday, May 8, 2011

rega RON97 - naik lagi...!

rega RON97 : RM2.90, naik lagi. naik dua posen dari rega sebelumnya...

kepada tuan Pi eM : boleh tolong berenti-kan kejap kenaikan rega minyak..?!


"
cadangan saya :


1. boleh tak naikkan rega minyak lepas kenaikan gaji tahunan - supaya kitaorg dapat susun-semula perbelanjaan, terutama kpd yg berkerja dgn gomen dan swasta. yg bekerja sendiri - kena ada formula sendiri lah kan...?!


- saya rasa pelik-lah tuan Pi eM. kenapa setiap kali lepas kempen pilihanraya, rega RON97 jadi naik. dan kenapa juga bila setiap kali lepas umumkan dividen & bonus ASB (semasa perkembangan ekonomi tidak-berapa-nak-baik), pasti ada terbitan saham amanah baru...!? -


2. boleh tak gunakan gas asli yg kita jual kat dak Jepun - untuk guna kat keta kita...!?


3. boleh tak diberi rebet untuk sesapa yg guna petrol. rebet masuk terus dlm pay-slip...!? - macam EPF, SOCso tuh... lepas pencen boleh dpt balik. - sebabnya, kita sokong produk sendiri.
"

2 comments:

Aku said...

Aku sokong pasal rebet tu....

Hasri bin Hasfa said...

... aku... yg no.2 tuh...