Monday, November 26, 2012

namanya Organic Foliar Food... gunanya untuk bunga.!

.
ini Organic Foliar Food, kawan.!
.

.
depa kata : kalau kita sembur OFF nih pada bunga, bunga akan menjadi bertambah mekar segar-bugar dan bertambah2 banyak pulak bunganya...!!!

.

nah.! sekiranya bunga bertambah mekar segar-bugar, maka meriahlah suasananya dengan bunga2 yang berkembang dan kumbang2nya jugak... termasukla kumbang2 yang menyakitkan hati... mereka (kumbang2 yang kita suka dan kumbang2 yang menyakitkan hati), akan berkumpul, berhimpun dan cuba merapati bunga2 itu... dan, berebut-rebutlah mereka... sehingga mereka bergaduh2an dan berbunuh2an...!!! kumbang2 yang menang, tentulah kumbang2 yang mendapat restu dan perkenan...!!!

.

yah.! bila pokok itu meriah dengan bunganya, maka... maka itu, akan lebat jualah buahnya. itu kata depa.!

.
dan aku... akan mencubanya di pokok terung ini, yang sedang berbunga, kerana pada daunnya, aku nampak daun itu sedang menadah ke langit, seolah sedang berdoa...!!!
.


.
...mungkin di hujung minggu ini, aku semburkan OFF itu padanya... kerana... aku masih mahu dan masih asyik melihat keasliannya, tanpa bantuan semburan itu...


.

salam.

.

8 comments:

tasekM said...

suburnya pokok terung ko sepa...



.

gadisBunga™ said...

aku suka terung goreng berlado. slrpppp!

bukankosong said...

dengan harapan ye

sepa said...

mem,

subur mgkn sebab baja over-dose eh. :)


.
gB,

aku pulak suka terung masak kari.!

.
bukankosong,

yer yer harapan dan kadang2 berangan. :)

Nizam.Ariff said...

aku pulak suka kat orang yang masak terung...

errr.. boleh gitu?

sepa said...

Dino,

terung masak rebus.! hahaha

Lady Windsor said...

aku suka masak pajeri terung..kalo kat hong kong depa buat terung goreng..sedap sangat..

sepa said...

aku pulak suka terung yg depa masak seketul terus (tak potong, atau tak belah), bila makan, terasa panas isi dalamnya... :)