Saturday, April 21, 2012

...senja tadi. di pantai Kg Bakam, Miri.

.
...mereka dari kiri : Husna, Hatta, Hasif & Hanna.

.
foto sepatutnya aku buh dalam fotoblog, tapi untuk yang ini, aku letak sini je lah. hmmmm...
.
criternya cam nih. dak empat orang nih, mintak kebenaran nak main pijakpijak air, di gigi air tuh.
ok. aku kata, bulih.
...dan aku suruh diaorang posing kejap, nak tembak foto...!!!
.

.

foto ini pulak, (brader tuh bukan aku...!!!), aku ambik foto, saja ambik...

criternya cam nih.  
Hasif tanya, apa brader tuh tengah buat.?
aku jawab, dia tengah carik lokan...!!!
...bila brader tuh tengok aku mendekati, dia jadi malu, dan berhenti carik lokan, sbb aku tanya ituini.!
pastu, aku mintak la brader tuh buat jeh kerja dia.
aku kata kat dia, aku nak tembak foto dia sedang carik lokan...
brader nih ok jeh, dengan gaya Rosyam Nor, segera jeh sambung...
dan aku tembak fotonya.!

.

.


salam.

.
best jugak tulis blog gaya tasekM... hehehe
.

10 comments:

gadisBunga said...

weyyyyy sepaaaaaa......

aku jeles! aku jeles! cantik gila sampai aku jeles! arghhh!!!

Aku said...

ko tek beli lokan dari brader tu?

mesti segar gilar dan manis lokan tu...

Water Lily said...

Cantik la gambo..edit pakai apa ni?

sepa said...

gB,

tengkiu. tengkiu.

:)

sepa said...

Dino,

aku berniat gak nak beli. tp, lepas borakborak
ngan brader tuh, dia mengeluh, katanya,
org lebih awal, dah harvest banyak.
aku tengok dlm baldi dia, dok ada setengah baldi,
dua jenis, kaler putih dan kaler ceklat belangbelang.
lokan laut memang sedap eh...
ko pernah makan.?!

sepa said...

kak Lily,

untuk dua gambar di atas, saya gunakan,
photoshop nih (photoshop byk jenis...!)
http://www.photoshop.com

agak mudah nak guna, cuma nak register dulu
sebelum guna.
untuk gambar 1, saya ejas di exposure ngan
di saturation, sbb foto tuh ditembak guna henpon.
saya ingat benar camner saya edit foto 1, sebab
saya memorize kaler langit, balik saya terus edit.


:)

*akak cuba la...

tasekM said...

canteknya gambar ni sepa...
aku suka!

aku tak berapa nk reti mengedit gambar nih.


.

sepa said...

mem,

tengkiu tengkiu.

*aku baru perasan, kumira henpon Samsung Y,
jika kita tala lamalama kat scenery, bulih capture
foto yg jelas.

:)

oya, pasal photo editing, yg paling best setakat
yg aku pernah guna ialah Photoshop CS3, tapi, nak
kena ada Bamboo (ini aku ada...), spy senang buat effect...
...tp pc aku cuma boleh bawak
Photoshop Elements 6. (ini kes speed n virtual memory....)

eh. Ko try la...

Aku said...

Aku pernah makan lokan...
berpasir jer... malas dah nak makan..

sepa said...

Dino,

aku tengok asst brader tuh (mgkn anak dia kot.!),
lepas dapat lokan, dia rendam dalam air laut...

Hasif tanya aku, diaorg rendam supaya tak mati, kan.?!
aku jawab, tak. supaya lokan memuntahkan pasir...

*cam tuh la lebih kurang...! :)