Thursday, April 19, 2012

...bereksperimen bersama PicMonkey.com.

.
Criter nih ada kaitan dengan Picnik. di sini.

.
Ini la ruper PicMonkey...
.

.
...gambar asal ini...
.

.
...bila dah di PicMonkey kan, dapatla ruper ini.
.

.
ok...

Ini pendapat aku :


Picnik vs PicMonkey


Picnik kehebatannya adalah Auto-fix image, PicMonkey tak bulih lawan...
...jugak,
Picnik mampu dengan berkesan melakukan Auto-exposure, PicMonkey tak bulih lawan, jugak...

tapi... PicMonkey ada banyak editing tools...
...yang pada aku tak perlu la sangat. Sebabnya, aku guna kamera yang bukan SLR. Jadi, aku perlukan image yang bulih di-fix secara berkesan...!!! termasukla exposure yang lebih natural...!!!

Nampaknya, aku akan merindui Picnik...!!!

.
Pasni, nak try Aviary pulak.
.

.

salam

.

5 comments:

Nizam.Ariff said...

aku tak pandai nak edit-edit segala nih..

kalau aku edit pun sebab nak crop, kasi konras, kasi sharp sikit, lepas tu sama ada grey, sepia atau b&w....

lain-lain aku tak reti....

Anonymous said...

Akak pun sama la Zam.

Tapi ada masa cuti ni nak try la jugak yang Sepa cadangkan ni.

Kak Lily

sepa said...

Dino,

aku edit, nak buh nama :
hasribinhasfa.blogspot.com jeh :p

.
Kak Lily,

PicMonkey slow sket la. dan tak berapa menarik.
cuma boleh buat macammacam, termasuk framing.
dan ada feature HDR. akak try la fature HDR dia. :)

.

gadisBunga™ said...

aku cuma reti pakai photoshop ja~

sepa said...

gB,


photoshop aku suka gak guna. cuma komputer aku slow sangat untuk bulih layan photoshop. :)