Saturday, January 21, 2012

itu WaterLily... Kiambang belum jumpa.

1. Aku baru teringat.
2. Ada satu assignment yang aku kena buat, dan kena poskan di blog.
3. Assignment aku ialah, ambik gambar kiambang...
.
.
.
.
.
4. Aku juga teringat, ada satu anak-sungai-buatan, di pinggir coastal highway yang ada flora hidup di permukaannya.
5. Jadi, petang tadi, dalam perjalanan balik, aku suruh drebar stop di bahu jalan sebab aku nak ambik gambar flora yang ada di anak-sungai-buatan.
6. Bersama2 dengan sorang bodyguard, aku menghala ke tebing anak-sungai-buatan, melihat flora spesis apakah yang hidup di situ...
7. Nah.!. Ini dia... WaterLily rupanya...


.
8. Disebabkan aku ambik gambar menggunakan kamera-digital yang tak dak zoom, agak sukar untuk ambik gambar WaterLily yang sejarak itu. Dapat la yang ini...


.
...dan jugak yang ini...


.
9. Disebabkan aku nak ambik gambar dengan lebih dekat lagi, maka, aku ajak la bodyguard menghulu anak-sungai-buatan (menghulu setakat 30m je pun...!), mencari WaterLily yang lebih hampir dengan tebing.
10. Malangnya, Waterlily tak da yang merapat ke tebing. Tapi, yang lebih hampir, ada...
11. Ambik position... nak snap gambar... tengok dulu di skrin...
12. Ahhh... masih nampak kecil dan jauh... maka...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
13. Si bodyguard disuruh untuk menarik WaterLily merapat ke tebing... dengan penuh bijaksana, si bodyguard pun...
14. Merentap...!!! ...dan... putus la tangkai WaterLily di pangkal...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
15. Hmmmm... errrrr... sandarkan betul2 ditebing, diampu oleh pepohon rumput mati... dan...
16. Aku pun... ambik la gambar WaterLily... dekat... lebih dekat... dari tepi, dari atas, kiri juga kanan...
17. Semahu aku... dan ini la hasilnya... 
.





.
.
.
.
.
18. Yang ini pula... adalah yang diedit, lebih dari yang lain...


.
... gambar ini juga terdapat di sini : noSugar and noSpice



.
salam



.

4 comments:

Water Lily said...

sepa yang ni kaler biru eh..kat tempat akak ada yang kaler putih.

Pernah ajak abg ko berenti nak amik gambo. Dia buat dek je.

sepa said...

kak WL,

yg ini biru. :)

mr abang tak minat bunga agaknya. hehehe...

tasekM said...

sampai putus?
ko bawak balik tak waterlily tu..?



.

sepa said...

bukan salah aku...hehehe

boadyguard tinggalkan kat situ jugak. masih segar danhidup semasa ditinggalkan. :)